Naglar och myslördag 💋

Av nĂ„gon underlig anledning lyckades jag vinna nytt nagelset till bĂ„de mig, min syster och min mamma pĂ„ Facebook. Det var den fina salongen JHT Beauty i Uddevalla som ordnade tĂ€vlingen. Jag har gjort naglar hos dem flera gĂ„nger förut, sĂ„ jag visste att de skulle vara bra kvalitet och dĂ€rför vĂ„gade delta. Men liksom, vad Ă€r oddsen att de drar ju mitt namn av alla tĂ€vlande? Jag som aldrig vinner nĂ„got! Jag blev jĂ€tteglad. Vi var och fixade naglarna igĂ„r och titta sĂ„ fina vi blev! Jag har de gula, min mamma de rosa och min syster de lila. Alla Ă€r galet nöjda! TĂ€nk vad lite naglar kan göra för den psykiska hĂ€lsan.😍
 
Idag Ă€r jag dock vĂ€ldigt trött. Min pollenallergi tar all min energi som jag egentligen behöver till sĂ„ mycket annat. De har ökat min medicin nu ocksĂ„ för ingenting hjĂ€lper. VĂ€ntar pĂ„ en hyposensibillisering pĂ„ Sahlgrenska ocksĂ„, men det var 1-2 Ă„rs vĂ€ntetid sĂ„ det Ă€r bara att hĂ„lla ut. Hyposensibillisering Ă€r en slags vaccination mot pollenallergi skulle man kunna sĂ€ga. Du gĂ„r och fĂ„r sprutor regelbundet. De sprutorna Ă€r laddade med just de Ă€mnen nu inte tĂ„l och ska vĂ€nja kroppen mer och mer tills den inte lĂ€ngre reagerar lika starkt pĂ„ det. Det kan ju sĂ„klart framkalla rejĂ€la allergiattacker och det Ă€r just dĂ€rför som det mĂ„ste göras pĂ„ sjukhuset. Först fĂ„r man sprutorna sĂ„ ofta som 1 gĂ„ng i veckan, sĂ„ att kroppen ska vĂ€nja sig. DĂ€refter fĂ„r man de allt mer sĂ€llan tills man tillslut bara behöver ungefĂ€r en per Ă„r. Har aldrig lĂ€ngtat efter en spruta sĂ„hĂ€r mycket i hela mitt liv. 😂 Allt för att slippa detta helvete.
 
Jag började dagen med lite mindfulness och hypnos ute pĂ„ altanen. Det var sĂ„ fint vĂ€der imorse, men nu Ă€r det kallt och molnigt. Tror det ska bli regn. 🙃
 
Det Àr vÀldigt nyligen som jag börjat med mindfulness och hypnos faktiskt. Har inte riktigt fattat grejen med det tidigare, men beslöt mig nu för att ge det en chans. Det sÀgs ju att ju mer man lyssnar och trÀnar pÄ en och samma - destomer kan Ängesten slÀppa. Allt handlar ju om andningen. Det finns sÄ oÀndligt mÄnga olika ljud att lyssna pÄ nÀr det kommer till mindfulness och jag hade svÄrt att hitta nÄgon som passade mig. Men sÄ ramlade jag över en gratis pÄ youtube som heter Guided Meditation For Letting Go of Emotional Pain. LÀnkar den hÀr ocksÄ, bara klicka pÄ namnet.
Jag hade som sagt inga större förvÀntningar alls och var rÀtt skeptisk. Men sÄ mitt i den sÄ kÀnner jag hur nÄgonting bara klickar i mig och tÄrarna bara börjar spruta. Det var sÄ himla skönt, sÄ befriande dÄ min kropp verkar ha lagt sig sjÀlv i nÄgot slags "överlevarlÀge" och bara stÀngt av. Jag har inte kunnat grÄta ens en liten skvÀtt pÄ hur lÀnge som helst - förrÀn jag satte pÄ den meditationen. Den levde verkligen upp till sitt namn för den lossade pÄ nÄgon kÀnslomÀssig spÀrr jag haft lÀnge. Rekommenderar den verkligen!
 
Skriv gÀrna i kommentarerna era upplevelser av mindfulness, meditation och hypnos!
 
Allt gott❣
Moa.
Vardag | |
Upp